Zoekmachine optimalisatie: Hoeveel content?

Beste klantenman,

We hebben een vraag over zoekmachine optimalisatie. We zijn druk bezig om de site van www.nan-wijn.nl zo goed mogelijk in de zoekmachines te zetten, daarom hebben we nu gekozen voor het thema comfort “fashion” responsive design en we besteden veel aan linkbuilding maar…veel goede SEO Tools geven allemaal aan dat er meer content op de site nodig is: 300 tot 400 woorden, maar dit zie ik nooit bij de concurrenten terug die helemaal bovenaan staan en het lijkt mij ook niet goed als je op een site komt dat er eerst een hele lap tekst staat voordat je onderaan wat kunt bestellen, kan volgens mij weer resulteren in hogere uitstap percentage….

Wat is jullie mening hierover? Hoe belangrijk is content? Heb nu een klein stukje tekst op de homepage: www.nan-wijn.nl . Is dat nu veel te kort??

Groet,

Martijn


Meer online rendement?

De klantenman levert meer online rendement. Hoe? Via een inspirerende visie, een klantgerichte website en passende online marketing. In onze blog geven we advies. Ook een vraag voor de klantenman? Stuur je vraag in via onze contact pagina. We beantwoorden alle vragen en publiceren een selectie daarvan in deze blog.

Vraag? Leg hem nu voor aan de klantenman.



Screenshot lan-wijn.nl 20-02-2015.

Beste Martijn,

Allereerst superleuk dat je ook de Ripassa van Zenato in het assortiment hebt. Een van mijn favoriete wijnen en ooit heb ik dit wijnhuis bezocht. Heb ik leuke herinneringen aan. Je vraag over dat aantal woorden hoor ik vaker als ik met klanten praat over zoekmachine optimalisatie.

Hoeveel content op mijn homepage?
Een homepage zie ik als de etalage van je webshop. Plak je ramen dus niet vol met lappen tekst, maar met je meerwaarde voor de bezoekers en je belangrijkste koopargumenten (UBR). Gebruik ook vooral beeld. Doel is om de bezoeker de winkel in te krijgen en te verleiden tot een eerste bestelling. Daarom op je homepage kiezen voor conversie. Laat je vooral ook inspireren door succesvolle webshops als www.coolblue.nl en www.bol.com.

Hoe om te gaan met SEO?
Door dit elders op de website op te nemen (evt. met een banner of korte tekst op de homepage). Bijvoorbeeld ‘Over ons en dan een sub Italiaanse wijnen”. Op die pagina kun je qua SEO helemaal los gaan. Mensen die deze pagina bezoeken kiezen ervoor zich te informeren. Ook kunnen mensen die “Italiaanse wijnen” in Google intikken dan via deze pagina je website binnen komen.

Structuur.
Ik denk overigens dat je nog even goed moet kijken naar je menu-indeling en de structuur van je website. Kijk vooral ook naar goede concurrenten en leer daarvan. Veel succes!

De klantenman.