Aantal bezoekers website

Hallo klantenman,

Wij zijn een nieuw bedrijf en willen ons specialiseren in hoesjes voor smartphones. Dit is onze website: www.hoeshuis.nl. Twee maanden geleden hebben wij een webshop geopend op SEOshop, en we zijn al enkele weken actief. We zijn nu voornamelijk bezig met het uitbreiden van onze assortiment.

Ik moet zeggen dat SEOshop vrij gebruiksvriendelijk is vergeleken met andere webshop software, dus het opbouwen ging gemakkelijk. Alleen lopen we tegen een probleem aan. Het aantal bezoekers van onze website is veel te weinig (zo’n 10 per dag) en ik denk dat dat er wel meer zou moeten zijn. Ik zou niet weten wat ik nog moet doen aan de website om meer bezoekers te krijgen.

Hebben jullie misschien nog tips over het verhogen van “aantal bezoekers website”?

Alvast bedankt!



Meer online rendement?

De klantenman levert meer online rendement. Hoe? Via een inspirerende visie, een klantgerichte website en effectieve online marketing. In onze blog geven we advies. Ook een vraag voor de klantenman? Stuur je vraag in via onze contact pagina. We beantwoorden alle vragen en publiceren een selectie daarvan in deze blog.

Vraag? Leg hem nu voor aan de klantenman.



Screenshot 22-02-2015.

Beste Mustafa,

Allereerst mijn complimenten voor de frisse/naked look-and-feel van je website.

Weinig bezoek
Helaas overkomt dit veel online ondernemers. Je hebt veel tijd gestoken in je product en website en als de deuren dan open gaan staat er (bijna) niemand. Dit komt omdat nergens de concurrentie om aandacht groter is dan online. In jouw marktsegment is dat nog eens extreem. Tik eens telefoonhoesjes in bij Google en je ziet 500.000 (!) zoekresultaten. Logisch dat mensen je niet zo maar vinden.

Wat dan wel?

1. Kijk naar je strategie.
De business die je kiest kent zeer veel aanbieders/concurrenten. Op iedere markt, straathoek en online kom ik ze tegen. Dit betekent dat je heel erg aan de slag moet om hier succesvol te zijn. Dit betekent dat je je online strategie op orde moet hebben.

  • Wat is je meerwaarde voor de klant? Wat is je belofte/ propositie?
  • Wat onderscheidt jou van je concurrenten?
  • Hoe positioneren de concurrent zich? Liggen daar kansen?
  • Wat is de klantbehoefte? Heb je onderzoek gedaan?
  • Vertrouwen is key. Hoe communiceer je dat?

2. Kijk naar je conversie.
Sla ik even over, omdat dit je vraag niet is. Belangrijk element voor structureel meer bezoeker, is wel kennis van SEO en hoe je je webshop op moet bouwen in tekstueel in moet richten.

3. Online aandacht krijgen
Er zijn honderden manieren om meer aandacht te krijgen. Ik noem een paar hoofdgroepen:

  • Affiliate marketing
  • Banner advertising
  • Adwords campagne
  • Bloggen
  • Linkbuilding
  • Social media
  • Word of mouth marketing
  • PR
  • E-mail marketing
  • Etc.

Kijk vooral ook hoe actief je concurrenten zijn op dit gebied. Wat doen de bedrijven op pagina 1?

Advies.
Om in een hoog concurrentie omgeving te scoren, moet je excellent online acteren. Ofwel je haalt die expertise in huis (externe online marketeer) ofwel je verdiept jezelf in de materie. Dat wordt echter een dure of een heel tijdrovende aanpak.

Mijn advies is om te kiezen voor specialiseren. Zoek een niche binnen de telefoonhoesjes, waar nog niet veel aanbieders goed in zijn en wordt daar de beste. Gebruik ook Google zoekwoorden om te zien hoe groot die niche is.

Veel succes met je online business!

de klantenman.